Buat peminat Jodoh itu Milik Kita -> Berita baik!!! Juga...pendapat, please...


Kepada peminat-peminat setia Jodoh itu Milik Kita yang sangat saya sayangi, sejujurnya novel Jodoh itu Milik Kita telah mendapat feedback yang sangat positif daripada para pembaca dan menurut penilai karya di P2U, JIMK ada potensi untuk diterbitkan. Yup, kiranya saya dah dapat offer. Alhamdulillah...

Jadi, buat masa sekarang saya perlu siapkan manuskrip penuh dan hantar kepada pihak penerbit untuk penilaian. Insya' Allah, kalau tak ada aral melintang JIMK akan dijadikan novel bercetak. Doakan saya, ya!

Tapi, itu juga bermakna sudah hampir tiba masanya untuk saya hentikan penerbitan JIMK di P2U. Ini kerana bab 10 yang lepas sebenarnya sudah boleh dikira sebagai 1/3 daripada keseluruhan cerita. Jadi saya mahu bertanyakan pendapat pembaca semua, mahu saya hentikan pada bab yang membahagiakan....atau yang meruntun jiwa?

Saya, sebagai penulis kisah cinta Aariz dan Dahlia...kalau boleh, mahu tinggalkan pembaca dengan kenangan indah JIMK, macam....adegan romantika d'amor yang membelai jiwa seperti dalam bab 10..(masih terbayang-bayang adegan romantik itu..hehe..)

Bagi bab-bab selepas ini, saya akan mula bermain dengan emosi. Dan bak kata beberapa pembaca JIMK, mungkin akan membuatkan hancur luluh hati peminat-peminat setia JIMK. Tapi jangan bimbang, JIMK bukanlah kisah yang akan membuatkan semua tangkap leleh (saya pun tak suka cerita yang buat saya terlampau sedih...), cuma Aariz dan Dahlia perlu berjuang demi cinta dalam hati. Yup, berjuang dengan cara mereka sendiri.

Satu perkara yang saya boleh katakan, kalau takdir dah menentukan bahawa jodoh Aariz yang telah tertulis di Loh Mahfuz adalah Dahlia, dan begitu juga sebaliknya....mereka pasti akan tetap bersatu.....

So, pembaca mahu saya berhenti di bab yang menggembirakan atau meruntun jiwa?? 
Happy atau sedih??
Please, saya mohon anda bagi pendapat....=)

Akhir kata, terima kasih yang menggunung buat peminat-peminat JIMK yang sentiasa memberi komen, dan menyokong saya dengan sepenuh hati. Saya benar-benar mendapat kekuatan daripada anda semua. Kalau diikutkan keletihan selepas kerja, ditambah pula outstation sana sini...mungkin kisah cinta tulus Aariz dan Dahlia cuma akan hidup dalam fikiran saya je. Tapi yang memberi saya semangat adalah anda semua, peminat-peminat setia JIMK. 

Terima kasih!!! Saya sangat sayangkan anda semua!!! 
(Opps, ter'emo' sikit...haha!!)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

21 comments:

  1. tahniah sis dapat offer. tapi sedih la tak dpt nak follow aariz ngan dahlia dah. hopefully sis dapat tinggalkan kitorang ngan kenangan manis aariz & dahlia ;)

    ReplyDelete
  2. kak..smapai part yg happy2 boleh?? please!! anyway,aariz dan dahlia sngt sweet! haha

    ReplyDelete
  3. thx, miss el, WC and ummi...
    nmpknye sume pn sependapat dgn kak sara --> tinggalkan JIMK dgn kenangan manis...i like!

    ReplyDelete
  4. tlg tinggalkan kenangan happy aariz&dahlia^^

    ReplyDelete
  5. yeahhhhhhh...bakal ditrbit kn..chaiyokk sis.. all the best k,wat la cmne pon ending die,saye kompom beli,,n saye plg suke the way sis olah cite psl syafiq tuh..

    ReplyDelete
  6. congrats sara... kalau boleh buat sampai bab yg hepi2 ye... :) good luck dan semoga berjaya menyiapkan manuskrip... <3

    ReplyDelete
  7. wah....congrats kak sara....kompem dila beli kalau diterbitkn nnti...all the best!!!

    ReplyDelete
  8. Kak Sara,
    Tahniah sbb dpt offer utk jdkn JIMK ke media cetak.
    Sy akan tunggu buku akak nnt..jd jgn lupe update dlm blog tarikh keluar yer..
    Pd sy, if akak hentikan time scene happy2 plus sedih br ada thrill nk tunggu..tp just an opion jer.
    Bakal rindu pd aariz n Dahlia T____T
    Anyway..tahniah and Gud luck to you..
    Aja aja Fighting!!!! ^__^ (x sbr nk tunggu)

    ReplyDelete
  9. Kak Sara,
    Tahniah sbb dpt offer utk jdkn JIMK ke media cetak.
    Sy akan tunggu buku akak nnt..jd jgn lupe update dlm blog tarikh keluar yer.
    Bakal rindu pd aariz n Dahlia......

    ReplyDelete
  10. Tahniah sara..
    tinggalkan dlm penuh emosi..hehehe thrill sket. tak sabar nak tnggu..

    ReplyDelete
  11. of course la nak GEMBIRA..baru jiwa bahagia tunggu versi cetak.

    congrats cik penulis :)

    ReplyDelete
  12. salam,
    congrate sara!..JIMK bakal dibuku kan..alhamdulillah..
    semestinya hepi ending utk aariz & dahlia..
    gud luck to U sara..

    ReplyDelete
  13. tinggalkan dalam bentuk sweet..nk yg epi ending ja..xmo sedey2..

    ReplyDelete
  14. salam.. saya suka lau akak tinggalkn dgn bab yang mengembirakan n romantik..sekurang2 nya t'ubat rindu pd aariz n dahlia sementara nk tgu novel dicetak..selalu nyer novel yg nk dicetak msti memakan masa yg lma, so lau rsa rindu dgn diowg leh bca blik n3 yg romantik 2..tp lau ending yg sdih msti dh xsanggup nk bca dh n3 2..huhuhu..anywy..congrate krn novel akn diterbitkn..xsabar nk bli nvel nie nti..(^^,)

    ReplyDelete
  15. thx to fara, syira, kak tinta biru, dila, leianna, gurl, abc, fatin, nozie, fara, noor for d comment and for d congrats wish..=)

    and thx jugak atas pendapat dn cdgn tu. i guess sume pn nk kak sara tinggalkn dgn kenangan indah + romantik + sweet...hehe

    ReplyDelete
  16. tahniah..
    Kalau blh dpt part happy n sweet... kalau part sedih2 ni, kurang sikit nk ingat cite ni... kenangan manis pasti diingati... cerita yg sedih, org nk lupakan... ini pendapat sy sbg peminat setia novel...

    ReplyDelete
  17. bt0l2....stuju sngt..hope dpt ar sweetz mem0ry die0rg..
    cdihnyr.....x dpt f0llow citer untk mse t'dekat...
    hope nnt novel nie x abes dijual:D....
    wish 4 my pmr 2..
    n..lastly...c0ngratez 2 u k..sara..

    ReplyDelete
  18. salina, nad: thx, darlings!! walaupun dh x dpt bace JIMK kt p2u, jgn lupakan aariz gn dahlia, ya..hehe

    to nad, gud luck 4 ur PMR, do ur best ok!! =)

    ReplyDelete
  19. yeayyy tahniah dapat ofer!!lepas ni followers bley la dapat special item dari awak.wee~

    eh nak ending happy pnye...x suke sedey2..aariz danial kene perjuangkan cinta mereka..kene jugakkkk...jangan stop menulis..bestt cte nii..

    ReplyDelete
  20. insya' Allah, klu ade special item nye...hehe

    happy ending?? confirm!!! isy, mmg x snggp nk wat sad ending utk lelaki sebaik dn se'sweet' Aariz dan gadis secomel Dahlia...hehe

    ReplyDelete