July 17, 2011

Tentang Encik Sayang dan Miss Sweetheart

Saya tak pasti sama ada anda semua dah baca cerpen terbaru saya di P2U yang bertajuk 'Encik Sayang dan Miss Sweetheart'. Sesiapa yang dah baca dan menyukainya, saya ucapkan terima kasih sangat-sangat...=)

Dan kepada yang ada memberi komen dan teguran, terima kasih juga atas komen anda semua. Komen-komen seperti ini penting untuk membolehkan saya menghasilkan karya yang lebih baik. Sejujurnya saya mendapat beberapa komen seperti...

1) Ending terlalu cepat dan sedikit tergesa-gesa. Sebenarnya saya pun rasa macam tu, tapi cerpen ini saya memang tulis secara agak tergesa-gesa. Waktu itu saya kekeringan idea untuk 'Jodoh itu Milik Kita'. So daripada saya duk depan laptop tapi tak tulis apa-apa, lebih baik saya tulis cerpen baru. Dan inilah hasilnya, mungkin tidak sempurna...huhu

2) Awal cerita yang asyik cerita pasal cerita Siam. Well, awal cerita ni agak penting bagi memperkenalkan watak Adelia yang terlalu minat cerita Thailand. Sebab itulah, apa yang dia rasa dalam hati dia dan apa yang jadi pada dia, semuanya dia nak kaitkan pada cerita Siam atau Lakorn yang dia pernah tonton. Bagi Adelia, kehidupan ini seperti lakorn...ada hero, ada heroin dan ada perempuan jahat.

Apa-apa pun, saya sangat menghargai semua orang yang menyukai dan juga yang memberi teguran atas hasil karya saya. Terima kasih semua!!! =)

No comments:

Post a Comment

Post a Comment