Bila membenci....


Awak pernah benci sesiapa tak? Saya pernah, masa saya kecik dulu. Masa tu saya baru je kat sekolah rendah. Biarlah saya rahsiakan sebab saya benci orang itu. Tapi, yang pasti...sampai sekarang saya ingat dia!!!

Kawan saya pernah cakap, “Benci itu sudah cukup merindukan…” Aduh, dalam sungguh kata-kata dia. Dan mungkin benar??? Ahh!! Geramnya bila saya fikir yang saya masih ingat dia. Okay, saya tak rindukan dia, saya ulang…saya tak rindukan dia. Cuma, saya masih ingat dia padahal saya dah tak ingat kebanyakan budak kelas masa sekolah rendah dulu.

Mungkin saya ingat dia sebab saya rasa bersalah. Rasa bersalah sebab benci dia. Bila saya fikir-fikirkan balik, dia tak ada buat salah besar pun. Ala, budak-budak kan suka main-main. Kenapalar masa tu saya boleh ambil serius apa yang dia cakap dan orang lain cakap, kan??

Jadi, sekarang saya nak ambil kesempatan untuk minta maaf dengan tuan empunya diri yang saya maksudkan itu. Mungkin dia tak baca pun catitan ni, tapi saya tetap mahu ucapkan.…

Awak, maafkan saya, ye…

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment